بی احتیاطی چیست و چگونه می تواند ما را از رنج نجات دهد؟

بی خیالی چیست و چگونه می تواند ما را از رنج نجات دهد؟

بی خیالی در زمان ما به یک رویا تبدیل شده است. اینکه به کسی بگویی بیخیال است مثل این است که از او بخواهی در یک لیوان آب شنا کند! همه ما چنان درگیر زندگی و مشکلات آن هستیم که بی احتیاطی به نظرمان مفهوم عجیبی می رسد. اما خبر خوب این است که راه هایی برای آزادتر زندگی کردن و لذت بردن از زندگی وجود دارد.

تصور کنید کنار دریا با دوستان خود نشسته اید و در کنار آتشی گرم به آهنگ مورد علاقه خود گوش می دهید. احتمالاً آنقدر از هیاهوهای دنیوی آزاد هستید که هیچ چیز نمی تواند آرامش شما را مختل کند. ایده شیرین است. حالا تصور کنید که می توانید در هر لحظه از زندگی خود چنین آرامش و بی دقتی شیرینی را تجربه کنید.

شاید کمی سخت باشد، اما شدنی است. اگر می خواهید بدانید چگونه این امکان پذیر است، این مقاله را بخوانید. در این مقاله از مجله بوکاپو در مورد بی احتیاطی، اهمیت آن و راهکارها و تمرین هایی برای صحبت با شما در مورد بدست آوردن آن در زندگی آمده است.

بی احتیاطی احساسی است که باعث می شود فرد چیزی را که نمی تواند کنترل کند رها کند. یک فرد بی خیال لزوماً نباید نگران جزئیات کوچک روز باشد و این هنر را دارد که چیزهای غیرقابل کنترل را رها کند و در مورد آن عصبانی، تنش یا غمگین نشود.

شاید این کلمه باشد. بی خیال مفهوم منفی دارد. وقتی این کلمه را می شنوید، ممکن است به کسی فکر کنید که هیچ چیز در زندگی برایش مهم نیست و زندگی خود را به طور اتفاقی و بی خیال در مورد همه چیز می گذراند. اما هرگز نباید سهل انگاری را با بی توجهی اشتباه گرفت. مثلاً فرض کنید فردی به وزن خود توجهی نمی کند و مدام در حال افزایش وزن است و سلامتی خود را به خطر می اندازد.

این فرد بی خیال نیست، بلکه بی خیال است. انسان بی خیال از انجام کارهایی که در آن شرکت نمی کند خودداری می کند و این ضامن سعادت اوست. قبل از اینکه به بخش بعدی برویم، خلاصه‌ای از هنر شاد زیستن را ارائه می‌کنیم

بی‌دقتی در زندگی در دنیای مدرن، این بیشتر به یک رویا شبیه است تا واقعیت. استرس، اضطراب و اضطراب احتمالاً رایج ترین احساساتی هستند که در این دوران تجربه می کنیم. اگر به صحبت های دوستان آشنایمان گوش کنیم، حتما می شنویم که از زندگی لذت نمی برند و مدام نگران هستند.

نویسنده کتاب فلسفه های زندگی معتقد است که باید نگرش خود را نسبت به چیزهایی تغییر دهید که تحت کنترل شما نیستند می خواهید بدانید چگونه نگرش خود را تغییر دهید؟ این نیاز به یک سبک زندگی بی دغدغه دارد. برای داشتن چنین زندگی، باید بتوانید به طور موثری سطح استرس و شادی خود را کنترل کنید. در اینجا ۸ نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و احساس بی خیالی کنید. بودن و کنترل آنها خارج از کنترل ما است. با این حال، آنها دائماً در مغز ما هجوم می آورند و ما را از لذت بردن از طعم خوش زندگی باز می دارند. آیا می خواهید از شر این جزئیات خلاص شوید؟ ۸ نقطه زیر را به اوج زندگی خود تبدیل کنید.

هیچکس کامل نیست! این جمله ای است که بارها شنیده ایم، اما باز هم هستند افرادی که تمام تلاش خود را می کنند تا در هر کاری به کمال برسند و از آنجایی که جمله ابتدای پاراگراف کاملاً صحیح است، در پایان نمی توانند به کمال مطلوب برسند. این باعث می شود که آنها هرگز آرام نشوند و خود را سرزنش کنند.

از آنجایی که کمال دست نیافتنی است، در شادی و لذت شما اختلال ایجاد می کند. برای رهایی از این احساس، کتاب غلبه بر کمال گرایی در بوکاپو را بخوانید.

در این قسمت میخواهیم کمی تمجید از غرور را برای شما بنویسیم! اگر فکر می کنید که گاهی انجام هیچ کاری شما را بی فایده و بی خاصیت می کند. یا اگر زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید، مدام خود را سرزنش می کنید و عذاب ندامت می کنید، بهتر است از انجام آن دست بردارید.

گاهی اوقات هیچ کاری انجام ندادن و تنها ماندن به آرامش کمک می کند، که به بی خیالی کمک می کند. نگران غرور نباش گاهی اوقات شما فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید گزینشگرتر عمل کنید. شناسایی عوامل استرس زا

استرس یک آفت بی خیال است. پس یک دفترچه بردارید و هر چیزی را که فکر می کنید باعث استرس شما می شود را یادداشت کنید. سپس از این جزوه استفاده کنید تا از عوامل استرس زای خود نهایت استفاده را ببرید. اگر شما نیز با استرس دست و پنجه نرم می کنید، کتاب مدیریت استرس را که برای شما نوشته شده است بخوانید.

در عوض، مشخص کنید چه چیزی باعث می شود احساس خوشبختی بی دغدغه داشته باشید؟ زمان بیشتری را با این عوامل بگذرانید و شیرینی شیرینی را در زندگی خود احساس کنید.

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که همه ما را از پاسخ صحیح باز می دارد. همه ما در زندگی خود در چنین موقعیت هایی قرار می گیریم و خشم خود را به گونه ای از بین می بریم که احتمالاً به ما آسیب می رساند. کنترل خشم در لحظه ممکن است دشوار باشد، اما می‌توانید در زمان عصبانیت به مدت ۱۰ ثانیه سکوت کنید، نفس عمیق بکشید و سپس واکنش نشان دهید.

این به شما کمک می‌کند کنترل خود و موقعیت را نیز در دست بگیرید. این و در دراز مدت باعث می شود شما احساس بی خیالی کنید. اگر به سایر راهکارهای کنترل خشم علاقه دارید، خلاصه کتاب مدیریت خشم را مطالعه کنید. این کتاب به شما می آموزد که چگونه خشم خود را قبل از اینکه دیر شود کنترل کنید.

مدیریت خشم

خلاصه کتاب مدیریت خشم

قبل از اینکه دیر شود، خشم خود را کنترل کنید!

دویل جنتری

خواندن در ۴۶ دقیقه

۵٫ یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید

فقط یک نسخه از شما در این دنیا وجود دارد، و این عالی است. پس خودت را دوست داشته باش این عشق به خود به شما کمک می کند طعم شیرین زندگی را نه تنها در بی احتیاطی، بلکه در تمام جنبه های زندگی بچشید. پس خودت را بپذیر. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و همیشه به خود یادآوری کنید که منحصر به فرد هستید.

با معجزه‌ دوست داشتن خود دنیا را دگرگون کنید دنیا را با معجزه خودت دگرگون کن عشق

۶٫ پذیرش شکست های خود را تمرین کنید

احساس ناامیدی در زندگی غم انگیز است. این را همه می دانند و تایید می کنند. اما این شکستگی ها نبود که برادران رایت را بر آن داشت تا تلاش های خود را برای اختراع هواپیما تشدید کنند. اما فردی متفاوت که از شکست هایش درس گرفت و ناامید نشد. و حالا نام او را می دانستیم، نه برادران رایت. پس شکست‌های خود را بپذیرید و منتظر موفقیت‌های آینده باشید، رویدادهای گذشته و حس شیرین بی‌دقتی را رها کنید.

۷٫ سپاسگزار باشید

یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای رهایی از ناراحتی، شکرگزاری است. با نوشتن چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید و آن را به یک عادت روزانه تبدیل می کنید، زندگی را برای خود و اطرافیانتان آسان تر می کنید و نسبت به زندگی خود بی خیال و سپاسگزار می شوید. برای آشنایی بیشتر با مفهوم شکرگزاری و تأثیر مهم آن بر زندگی، اینجا را بخوانید.

شکرگزاری از راههای آسان تر گرفتن زندگی و بیخیالی است

۸٫ در زمان حال زندگی کنید

زندگی در لحظه حال بسیار دشوار است. بسیاری از ما هنگام ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم. یا به شدت نگران آینده نامعلوم خود هستیم. هر دوی آنها باعث می شوند که ما خودمان را در حال حاضر گم کنیم و زندگی مان را پر از استرس و اضطراب کنند، این گذشته و آینده و زندگی در حال است. نویسنده هنر در لحظه زندگی راه های بسیار مفیدی برای تجربه این احساس و رهایی از اضطراب به شما ارائه می دهد.

اهمیت سهل انگاری

شما بهتر از ما می دانید که چقدر زمان، انرژی و احساس آرامش زندگی ما را با فکر کردن به برخی رویدادهای زندگی که خارج از کنترل ما هستند می گیرد. همه این عوامل بر سلامت جسمی و روحی ما تأثیر می گذارد. به گونه ای که با فکر کردن بیش از حد به آنها حتی می توانیم آینده خود را نابود کنیم.

بنابراین اهمیت نگرانی و رها شدن از این رویدادها در اینجا بیش از هر زمان دیگری آشکار می شود. بی دقتی در امور غیرقابل کنترل به شما کمک می کند تا زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید.

تمرین بی دغدغه

۸ مرحله ای که در این مقاله بیان کرده ایم به شما کمک می کند احساس بی توجهی را پیدا کنید که آرامش را در زندگی شما به ارمغان می آورد. راه های دیگری برای تمرین این احساس در طول زمان وجود دارد. در اینجا چند راه وجود دارد.

  • لبخند زدن و خندیدن را بیاموزید
  • مسائل را کمتر جدی بگیرید
  • روی نگاه کردن به گذشته تمرکز کنید
  • با افرادی که با انگیزه و سرشار از امید هستند ارتباط برقرار کنید
  • شادی های کوچک خود را جشن بگیرید
  • و…

تمرین بی خیالی

این تمرینات، علاوه بر ۸ مرحله ذکر شده در بالا، به شما در رفع اضطراب کمک زیادی می کند. اما برای برخی افراد بی خیال بودن اصلا کار ساده ای نیست و با هیچ ورزشی نمی توانند بی احتیاطی را تجربه کنند. به عنوان مثال، اختلال وسواس فکری-اجباری را در نظر بگیرید. ترکیب این دو کلمه ترکیبی عجیب و به طور کلی ناآشنا است، باید از یک متخصص کمک بگیرید. متخصص ابتدا به شما کمک می کند تا وسواس، افسردگی یا هر مشکل دیگری را حل کنید و سپس به تدریج تسکین پیدا کنید.

هنر بی دقتی، هنری که زندگی شما را تغییر می دهد

معرفی شما یک کتاب تخیلی خوش قلب و ظریف او برای مارک منسون آنقدر معروف است که ما تقریباً نام او را نشنیده ایم. این کتاب به طور کامل به شما یاد می دهد که چگونه از شر مشکلاتی که به جز اضطراب ربطی به شما ندارند خلاص شوید.

این کتاب به شما توصیه می کند که روی چیزهای مهم زندگی تمرکز کنید و نگران چیزهای مهم نباشید. شما زندگی ندارید، چگونه می تواند شما را از یک فرد غمگین و بی انگیزه به فردی شاد تبدیل کند که می داند چگونه از لحظات زندگی خود لذت ببرد. خواندن این کتاب احتمالا برای همه افراد جامعه امروزی مهم است.

در پایان

اگر دکمه ای در زندگی به نام بی خیالی وجود داشت که با زدن آن می توانستیم تمام غم و استرس و ترس خود را رها کنیم و لحظات خوشی را سپری کنیم، چقدر زندگیمان زیباتر می شد! متاسفانه چنین دکمه ای وجود ندارد. اما استراتژی‌ها و تمرین‌هایی برای تجربه احساس بی‌احتیاطی وجود دارد که به ما کمک می‌کند لحظاتمان را بگذرانیم.

در این مقاله برخی از مهم ترین راه های احساس بی خیالی را با شما به اشتراک گذاشته ایم. خوشحال می شویم تجربیات و راهکارهای خود را برای تجربه این حس شیرین و دلچسب با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بی توجهی چیست؟

غفلت یعنی رها کردن چیزی که در اختیار و اراده ما نیست. این احساس به ما کمک می کند تا زمان و انرژی خود را برای چیزهای بیهوده تلف نکنیم و از زندگی بیشتر لذت ببریم.

اگر قرار است تمام انرژی، انرژی، زمان و زندگی خود را صرف کارهایی کنیم که خارج از کنترل ما هستند و سلامت روان و جسم ما را به خطر می اندازند. بنابراین، مهم است که بتوانید بی خیال باشید و به راحتی با مسائل پیش پا افتاده برخورد کنید.

 

امتیاز دهید!

1 دیدگاه دربارهٔ «بی خیالی چیست و چگونه می تواند ما را از رنج نجات دهد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.